Blog

ISO 45001 – asteptat in martie 2018

Acest standard inlocuieste vechiul ISO OH&S 18001 si este asteptat sa apara in forma sa finala in luna martie a acestui an – detalii.

days
-4
-1
hours
0
-1
minutes
-5
0
seconds
0
-3

Modificarile semnificative fata de vechiul referential (citat ISO):

Key changes in ISO 45001

  • Business Context: Chapter 4.1, external and internal issues, introduces new clauses for systematic determination and monitoring of the business context.
  • Workers and other interested parties: Chapter 4.2 introduces enhanced focus on needs and expectations for workers and other interested parties and worker involvement. This to systematically identify and understand factors that need to be managed through the management system.
  • Risk and opportunity management: Described in chapters 6.1.1, 6.1.2.3, 6.1.4, companies are to determine, consider and, where necessary, take action to address any risks or opportunities that may impact (either positively or negatively) the ability of the management system to deliver its intended results, including enhanced health and safety at the workplace.
  • Leadership and management commitment: Stated in chapter 5.1, ISO 45001 has stronger emphasis on top management to actively engage and take accountability for the effectiveness of the management system.
  • Objectives and Performance: Strengthened focus on objectives as drivers for improvements (chapters 6.2.1,6.2.2) and performance evaluation (chapter 9.1.1).
  • Extended requirements related to:
    • Participation, consultation and participation of workers (5.4)
    • Communication (7.4): More prescriptive in respect of the “mechanics” of communication, including determination of what, when and how to communicate.
    • Procurement, including outsourced processes, and contractors (8.1.4)

ISO 27001:2013

SR ISO/CEI 27001:2013 – Sistemul de Management al Securitatii Informatiei
Noul SR ISO/CEI 27001:2013 “Tehnologia informatiei. Tehnici de securitate. Sisteme de management al securitatii informatiei. Cerinţe” (ISMS) este un standard care stabileste cerintele pentru un Sistem de Management al Securitatii Informatiei. Ajuta la identificarea, managementul si minimizarea amenintarilor care afecteaza de obicei informatia. Standardul include urmatoarele:

  • formularea cerintelor de securitate si a obiectivelor;
  • asigurarea ca riscurile de securitate sunt “stapanite” din punct de vedere al costului;
  • asigurarea unei conformitati cu legislatia si diverse reglementari;
  • identificarea si clarificarea proceselor existente de management al securitatii informatiei;
  • folosinta lui de catre management pentru a determina statusul activitatilor de management al securitatii informatiei;
  • folosinta de catre auditori interni si externi pentru a determina gradul de conformitate cu politicile, directivele si standardele adoptate de catre organizatie;
  • furnizarea de informatii relevante despre politicile de securitatea informatiei, standarde si proceduri, catre partenerii comerciali;
  • furnizarea de informatii relevante despre securitatea informatiei, clientilor societatii.

ISO 14001:2015

Termen limita pentru tranzitia SMC la noua versiune a referentialului: sept. 2018

days
1
4
3
hours
2
3
minutes
1
0
seconds
5
7

Noua versiune a standardului ISO 14001:2015 se bazeaza pe Anexa SL, denumita noua structura de nivel inalt / „the new high level structure (HLS)”, care ofera un cadru comun pentru toate standardele sistemelor de management. In acest fel, se asigura coerenta si alinierea diferitelor standarde pentru sistemele de management, se utilizeaza aceleasi sub-cerinte conform structurii de nivel inalt si se aplica un limbaj comun in toate standardele.

Cele mai importante schimbari din standard sunt:

– Accent pe leadership

– Concentrare pe managementul riscului

– Accent pe masurarea obiectivelor si schimbare

– Comunicare si constientizare

– Mai putine cerinte prescriptive

ISO 9001:2015

Termen limita pentru tranzitia SMC la noua versiune a referentialului: sept. 2018

days
1
4
3
hours
2
3
minutes
1
0
seconds
5
7

ISO 9001: 2015 este acum publicat si disponibil la Organismul National de Standardizare incepand cu data de 23
Septembrie.

Ce este nou?

Anexa SL, noua structura de nivel inalt si text comun al tuturor standardelor ISO noi si revizuite, este cea mai mare schimbare a noului standard ISO 9001:2015. Alte subiecte care sunt noi pentru ISO 9001 include: a) contextul organizational (clauza 4), b) cunostinte, c) controlul produselor si serviciilor provenite din extern (outsourcing, clauza 8) si d) introducerea formala a abordarii bazate pe risc (mai multe clauze), printre altele.

Ce a fost revizuit?

Printre ariile standardului care au fost revizuite sau acum contin informatii mai specific, organizatiile ar trebui sa acorde o atentie mai mare la: a) un accent marit al angajamentului top management-ului cu ISO 9001 (clauza 5), b) managementul schimbarii (clauza 6), c) performanta si evaluarea (clauza 7), analiza managementului (clauza 9) si e) referiri repetate ale abordarii de process (mai multe clauze).

Top